Bill Gates óta egy valamire való üzleti karrier őstörténetét szinte már kínos az önéletrajzban nem egy félhomályos, hűvös garázs mélyén eredeztetni; ám ez – mondjuk, az autószerelőket leszámítva – csak kevesek esetében nem a legendák homályát idézi. Még kevesebben mondhatják el magukról, hogy abból a bizonyos garázsból valóban szakmájuk csúcsára jutottak – például, hogy a legnagyobb és legnépszerűbb magyar textilforgalmazóként, immár Európát is meghódítva, negyedszázados történetük során (cég)nevük vásárlók milliói számára forrt eggyé a minőségi, trendi, dekoratív, innovatív és mégis megfizethető lakástextília fogalmával.
A tulajdonos Romeisz Norbert és a Rovitex szakmai presztízse mára odáig emelkedett, hogy lassan nehéz eldönteni, ki lehet a büszkébb: ők, akik készítik és forgalmazzák e kiemelkedő termékpalettát, vagy azok, akiknek az enteriőrjét az ő márkáik ékesítik. Amely márkanevek önmagukban is rendkívül számosak, ám legismertebbként talán elég, ha csak a száz esztendeje töretlen népszerűségű függönykészítő Gardénia rovitexes „visszamagyarítását” emeljük ki a sorból.
A függönyöktől a falikárpitokon, tapétákon, bútorszöveteken, díszpárnákon, ágytakarókon, konyhai, fürdőszobai és kerti textíliákon át immár saját karnisokat is listázó, a belépőtől a csúcskategóriáig sorjázó termékpalettát pedig csak felsorolni is embert próbáló feladat. Beleértve a cég számára alapértékeknek tekintett folyamatos kutatás, kísérletezés, innováció Pécsi Tudományegyetemmel közös új fejlesztéseit, például az egyre nagyobb teret hódító antibakteriális textíliákat is. A gyártás-forgalmazás mellett a portfóliójukból egyre nagyobb szeletet követelő irodák, villák, székházak, éttermek és szállodák komplett felszerelésről, vagy a főként a lakberendezők munkáját megkönnyítő, virtuális lakásba szerkeszthető, nagy felbontású, méretpontos fotókat eredményező digitalizációról és az erre épített webáruházról már nem is beszélve
És ha az imént a büszkeséget hoztuk szóba, Romeisz Norbert számára ez abban testesül meg, hogy miközben az üzletben a maximális professzionalizmusra törekszik, számos partnerükkel baráti, családias kapcsolatot sikerült kialakítaniuk.
Küldetésének tekinti a nyugati minőségű szolgáltatást, a manufaktúrák és a kínai dömpingáruk közötti szakadék minőségromlás nélküli áthidalását. A partnereinek út- és példamutató újításokat, a válaszkeresést a felgyorsult, digitális világ és kereskedelem kihívásaira; az egyetemleges lakástextil-kultúra színvonalának folyamatos emelését; ahogy a társadalmi felelősségvállalást sem a puszta szavak szintjén értelmezik.
Ugye, mindezek után az már teljesen magától értetődő, hogy a Siklós felé kivezető főút második körforgalmánál lévő irodaházuk-bemutatótermük bejáratánál a 41-es busznak saját maguk építenek új buszmegállót.
Szent István terem: a szakma csúcsa
Aligha nézhet egy iparos magasabb szakmai kihívással szembe, mint a IV. Béla királyunk óta többször elpusztult majd újjáépített Budavári Palota utoljára a múlt századfordulón renovált, ám a világégések majd a kommunista kultúrterror által elpusztított Szent István termének mai rekonstrukciójában történő alkotó munka. Egykoron nemzeti kincsünk valamennyi díszes kerámiaburkolata, szobra a pécsi Zsolnay Vilmos zsenije nyomán kelt szinte életre; ma pedig egy másik pécsi nagyvállalat, a Rovitex érdemelte ki a megbízást a teljes textildekoráció, az arany-, vörösréz- és selyemszálakkal szőtt falikárpitok, az arany-bársony karosszék- és ülőkehuzatok gyártására, elhelyezésére. A különleges hozzáértést kívánó munkában a kontinens legkiválóbb restaurátorai, szakműhelyei, specialistái segítségére támaszkodva.
Hogy aztán 2021 augusztusában (a Rovitex 25. születésnapján) a nagyközönség is fejet hajthasson e rendkívüli projekt pénzben nem is mérhető presztízst, vélhetően az alkotók életművének csúcsát jelentő terem látványa előtt.