A közlekedésről és közlekedésbiztonságról szóló ülésen a huszonhét fős testületből tizenhatan vettek részt, a városvezető baloldal székei közül több is üresen maradt.
Varga Péter, a városüzemeltetési főosztály munkatársa bevezetőjében közölte, a téli időszakra esik a legtöbb baleset és leginkább a kora esti órákban történnek a gyalogos gázolások. Mint mondta, a polgármesteri programban is szerepel a biztonságos gyalogátkelőhelyek létrehozása, az úthibák kijavítása, jelenleg Pécsen 338 átkelő van, ezeknek kevesebb mint a fele rendelkezik jelzőlámpával.
A biztonságosabb átkelés kapcsán azt mondta, hogy van mód a zebrák színesebb felfestésére, a közvilágítás javítására is, de fontos a kölcsönös odafigyelés is. A jövőben fel kell mérni a problémákat, és ahol indokolt, ott új átkelőt kell létrehozni.
A szakember az útfelbontásokra rátérve kiemelte, cél az, hogy nagyobb hangsúlyt kapjanak az összehangolt rekonstrukciós munkálatok, ha pedig csúsznak a kivitelezők, akkor szankcionáljanak.
Mindez azonban nem teljesen új elképzelés: már az előző városvezetés idején is összehangolták a munkájukat a szolgáltatók a Ferencesek utcájában, vagy éppen a mecsekoldali útfejlesztéskor. Mindenesetre Péterffy Attila polgármester azt mondta, hogy szeretnék azt, hogy a közműcégek már két évvel a munka előtt egyeztessenek.
A PDSZ helyi szóvivője, Nagy Erzsébet az életvitelszerű közterületi tartózkodást tiltó rendelet eltörlésének idejéről érdeklődött, ahogyan a Kétfarkú Kutyapárt egyik aktivistája is erre kérdezett rá. Péterffy azt közölte: „Fogalmam sincs, ki fogjuk alakítani az álláspontunkat”.
Kővári János, az ÖPE-KDNP frakció vezetője erre reagálva azt közölte: sokkal több hely van a különböző hajléktalan szállókon, mint ahányan azokat igénybe veszik, a meggyőzésben kellene erősíteni.
Felmerült a hallgatóság részéről a forgalomcsillapított övezet határának kiterjesztése, valamint a bicikliutak építésének szükségessége is. Ez utóbbival kapcsolatban Péterffy Attila azt mondta, hogy az előző városvezetés idején elindított kerékpárút-hálózat építése miatt a biciklisek élete könnyebb lehet.
Csizmadia Péter, a Fidesz frakcióvezetője szerint a tömegközlekedést, a biciklis és autós közlekedést kell összehangolni, erre irányultak az elmúlt évek törekvései is – például a buszpályaudvar alatt, az egyik volt diszkó területén lévő parkoló kialakítása –, amiket aktualizálni kell.