Élhetetlenné vált a siklósi belváros – ezt még korábban az előző polgármester jelentette ki a parkolási problémákra mutatva.
A város önkormányzata most új rendelettel igyekszik rendet tenni a parkolásban, miközben új, ingyenes parkolóhelyek kialakítását is tervezik.
Napirendre tűzte a parkolási rendszer átalakítását a siklósi képviselő-testület, egyeztettek a rendőrséggel, a közlekedési hatósággal és Borbás László mérnök vezetésével hosszú távú közlekedési koncepciót állítottak össze, amit ősszel el is fogadtak.
– A közlekedés és a parkolás terén káoszt és fenntarthatatlan állapotot örököltünk. A Felszabadulás utca átépítése után kevesebb lett a parkolóhely, miközben ingyenesen adott ki bérleteket az előző városvezetés, ezeknek köszönhetően a belvárosi rész élhetetlenné vált – mondta Riegl Gábor, Siklós polgármestere.
Mint ismert, a veszélyhelyzetben ugyan a képviselő-testület hatáskörét egy személyben gyakorolja a polgármester, de a városvezető ezúttal is egyeztetett a teljes testülettel az új parkolási szabályozásról, amelynek legfontosabb változásai között szerepel az egyes zónák díjainak súlyozása a Felszabadulás és a Dózsa György utca tehermentesítésének érdekében, néhány övezet átsorolása, egyes parkolók díjmentessé tétele, továbbá az I. zónában 1 órás maximális várakozási idő bevezetése.
Mojzes Tamás alpolgármester elmondta, nem bevételi oldalról közelítették meg a kérdést, a hangsúly a forgalom szabályozásán volt, figyelembe vették a lakhatási politikát, a várostervezési folyamatokat és a környezetvédelmi szempontok is.
Hirdi Attila városüzemeltetésért felelős alpolgármester hozzátette: a bizottsági üléseken több képviselő is szorgalmazta a bérletár felülvizsgálatát, hiszen látható volt, hogy az ingyenességgel nagyságrendekkel nőtt a bérletet kiváltók száma, és ez is okozta a zsúfoltságot.
Sok új parkolóhely építését tervezik
A 2021-es bérletárakat a Parkolási Iroda tapasztalatait és javaslatait is szem előtt tartva határozták meg, ami a siklósi lakosoknak havi 800 forint lett. Ez az összeg jóval alacsonyabb, mint más városokban, Pécsen például ennyiért mindössze két órát lehetne parkolni. A parkolási díjakból befolyt összeget egyébként a város további, ingyenesen igénybe vehető parkolók építésére szeretné fordítani: jövőre – a Zöld Város programban kialakítandó helyeken felül – több mint félszáz újabb férőhely építését tervezik. Rudolf Zsolt bizottsági elnöktől megtudtuk: az új parkolók építése, a meglévők átalakítása költségvetési szinten nagyságrendileg 20 millió forintos kiadást jelent, tehát nem a bevételnövelés, hanem egy hosszú távon és szakértők által kidolgozott jól működő rendszer kialakítása a cél. Megjegyezte azt is, időarányos bérletértékesítésre kerülhet sor, azaz az autósoknak kevesebbet kell majd fizetni az éves bérletekért a vírushelyzet miatt kieső időszakok után.